Omgaan met (winkel)diefstal
Wat is nu eigenlijk (winkel)diefstal?
In artikel 310 van het Wetboek van Strafrecht staat “Hij die enig goed, dat geheel of gedeeltelijk aan een ander toebehoort, wegneemt met het oogmerk het zichzelf wederrechtelijk toe te eigenen maakt zich schuldig aan diefstal”.
Veel ondernemers worden dagelijks met (winkel)diefstal geconfronteerd. Ook voor de medewerkers kan dit een grote impact hebben op hun gevoel van veiligheid en werkplezier.
Medewerkers kunnen er door hun wijze van communiceren en alertheid veel aan doen om de kans op (winkel)diefstal te beperken. Ook wordt er van hen verwacht dat zij bij de constatering van en diefstal, op een veilige wijze, optreden, zodat de daders weten dat de pakkans aanzienlijk is.
Durven medewerkers niet op te treden, dan is de weg vrij voor dieven om te blijven stelen!
Tijdens de training “omgaan met (winkel)diefstal” wordt theorie afgewisseld met praktische oefeningen. In de training ontvangen de deelnemers vooral ook veel zelfinzicht in de wijze waarop zij met hun houding, communicatie en alertheid (winkel)diefstal kunnen voorkomen. Er worden ook veel rollenspellen geoefend tijdens de training samen met een ervaren trainingsacteur.
Het zal de deelnemers bewuster maken van de kracht van klantvriendelijke preventie en het rendement wat dit kan opleveren. Tijdens de training worden er vaardigheden aangereikt bij de deelnemers, om vanuit een verantwoord preventieplan hier mee om te gaan.
Na de training zijn de deelnemers beter in staat om verantwoordt op (winkel)diefstal te voorkomen, te herkennen en er op een veilige wijze tegen op te treden.